Om oss

Välkommen ombord!

...på Europas största postorderföretag för båt- och seglingssporter

Compass Tyskland

Sedan starten 1979 har Compass varit ett oberoende familjeföretag, som Michael Dehler och hans fru har drivit som andra generationens ägare i över 40 år. Idag, som Europas största postorderföretag för vattensporter, presenterar Compass ett sensationellt urval av över 38 000 artiklar, vilket är unikt inom den internationella vattensportbranschen. Huvudkatalogen omfattar över 400 sidor, onlinebutiken är en av de modernaste portalerna med priset för högsta kundnöjdhet. Compass driver konsekvent en "bästa prispolicy", kunden kan lita på varumärkeskvalitet till ett utmärkt pris/prestanda-förhållande för varje artikel.

The basis and a very important part of Compass' success: Managing Director Michael Dehler is a passionate sailor with 'heart and soul', who regularly spends his free time actively on sailing and motor boats with his family, and who is also internationally successful as a regatta sailor. From his own experience and expertise, products can be assessed, new ones discovered and tested. As an experienced skipper, Michael Dehler knows what people are talking about when it comes to the quality, reliability and practicality of equipment. Like him and his wife Antje, many Compass employees are active water sports enthusiasts and active regatta sailors. Personal passion and professional know-how of each individual distinguish the Compass company.

Grunden och en mycket viktig del av Compass framgång: VD Michael Dehler är en passionerad seglare med "hjärta och själ", som regelbundet tillbringar sin fritid aktivt på segling och motorbåtar med sin familj, och som också är internationellt framgångsrik som en regattaseglare. Från hans egen erfarenhet och expertis kan produkter bedömas, nya upptäckas och testas. Som en erfaren skeppare vet Michael Dehler vad folk pratar om när det gäller utrustningens kvalitet, tillförlitlighet och praktiska egenskaper. Precis som han och hans fru Antje är många Compass-anställda aktiva vattensportentusiaster och aktiva regattaseglare. Personlig passion och professionellt kunnande hos varje individ utmärker Compass-företaget.

Michael Dehler, hans fru och alla anställda sätter högsta värde på optimal kundservice. Från personlig rådgivning till specialbeställningar och skräddarsydda produkter till en perfekt beställnings- och leveransservice – kundens belåtenhet kommer alltid i första hand. Den som har specialbeställningar, önskemål eller frågor hittar alltid en kompetent och hjälpsam kontaktperson på Compass. I ett av de modernaste lager- och logistikcentra i Ascheberg, Westfalen (Tyskland), skickas upp till 5 000 paket dagligen, vilket når kunder i hela Europa på kortast möjliga tid. Tjänsteutbudet utökas kontinuerligt, investeringar görs i teknik och medarbetarna fortbildas.

De attraktiva Maritim-butikerna vid företagets huvudkontor i Ascheberg (Tyskland), Schweiz och Österrike har blivit de mest kända vattensportcentren i Europa. Här kan du prova och prova allt i stor utsträckning och få personlig rådgivning med gott om tid.

Såväl idrottande som socialt engagemang har en lång och viktig tradition i familjen Dehler och Compass. Compass har under många år stöttat barn och unga i nöd genom ett sociopedagogiskt seglingsprojekt som drivs av sunshine4kids e.V.

Så det finns många goda skäl till att Compass har blivit Europas största postorderföretag för motorbåts- och seglingssporter. Kvalitet, service och de bästa priserna, plus passionen och motivationen hos ett familjeföretag - det är vad våra kunder har förlitat sig på i över 40 år.

Din
Michael Dehler
och Compass-teamet